HIV

אבקוויר/ דולוטגרביר/ למיבודין בטבליה אחת: סקירה על השימוש בתרופה לטיפול ב-HIV-1

מחקר העלה, כי שילוב שלושת התרופות אבקוויר, דולוטגרביר ולמיבודין יעיל יותר ועם פרופיל סבילות גבוהה מזה של אפבירנז/טנופוביר DF/ אמטריקיטאבין

13.10.2015, 11:51
בדיקת איידס, HIV (צילום: אילוסטרציה)

מנה קבועה הניתנת כטבלייה אחת ומכילה מעכב אינטגראז (integrase strand transfer inhibitorי - INSTI): דולוטגרביר (dolutegravir), ונוקלאוזידים המעכבים רוורס טרנסקריפטאז (Nucleoside Reverse Transcriptase Inhibitorי – NRTIs): אבקוויר (abacavir) ולמיבודין (lamivudine), זמינה עכשיו לטיפול בחולים עם נגיף הכשל החיסוני האנושי מסוג 1 [HIV-1]. שמה המסחרי של התרופה המשולבת: Triumeq- טריומק.

המאמר מספק סקירה של המידע הקליני והפרמקולוגי הרלוונטי לשימוש בתרופה המשלבת אבקוויר, דולוטגרביר ולמיבודין לטיפול ב HIV-1.

במחקר אקראי, כפול סמיות, פאזה 3, במבוגרים שלא קיבלו טיפול אנטירטרוביראלי (antiretroviral) בעבר (SINGLE), טיפול חד-יומי בדולוטגרביר בשילוב אבקביר ולמיבודין השיג יעילות דומה ואף טובה יותר מזו שהושגה בטיפול חד יומי באפבירנז/טנופוביר דיסופרוקסיל פומארט (טנופוביר DF)/אמטריציטבין (emtricitabine), בכל הנוגע להגעה ולשמירה על דיכוי הנגיף למשך תקופה של 144 שבועות.

נתונים אלו נתמכו באופן כללי על ידי ממצאים ממחקרי פאזה 3 אחרים במבוגרים שלא טופלו בעבר בטיפול אנטירטרוויראלי, שקיבלו טיפול בדולוטגרביר בתוספת של אבקביר ולמיבודין, או טיפול בטנופוביר DF/ אמטריקיטאבין (מחקרי SPRING 2 ופלמינגו).

כמו כן, טיפול בדולוטגרביר בתוספת של אבקביר ולמיבודין לרוב נסבל היטב, כאשר פרופיל הסבילות היה טוב יותר מאשר זה של אפבירנז/ טנופובירDF/ אמטריקיטאבין.

במחקר ה-SINGLE, מטופלים שטופלו בדולוטגרביר/ אבקביר/ למיבודין וחוו כשל טיפולי, לא נצפו מוטציות הגורמות לעמידות לטיפולים מקבוצת מעכבי אינטגרז או NRTIs. עובדה זו מצביעה על חסם גנטי גבוה בפני עמידות.

החוקרים מסכמים, כי ממצאי המחקרים מצביעים על כך ששילוב שלושת התרופות אבקביר, דולוטגרביר ולמיבודין הוא יעיל ובאופן כללי עם פרופיל סבילות טוב.

החוקרים מוסיפים, כי הטיפול בתרופה הוא בעל נוח יותר, כיוון שניתן כטבלייה אחת, ובכך למעשה מהווה את התרופה הראשונה לטיפול בנגיף הכשל החיסוני האנושי שניתנת כטבלייה אחת ואינה מכילה טנופוביר DF.

מקור:
Greig, S., & Deeks, E. (2015). Abacavir/Dolutegravir/Lamivudine Single-Tablet Regimen: A Review of Its Use in HIV-1 Infection. Drugs, 75(5), 503-514. doi: 10.1007/s40265-015-0361-6

למידע נוסף על אודות התכשיר לחצו כאן
בחסות חברת GSK

נושאים קשורים:  HIV,  תרופות נוגדות נגיפים,  תרופות אנטירטרוויראליות,  ART,  דולוטגרביר (Dolutegravir),  אבקביר/דולוטגרביר/למיבודין,  טריומק,  Triumeq,  אפבירנז/טנופוביר DF/אמטריקיטאבין,  סבילות,  יעילות,  מחקרים