חדשות

לאחר הסערה הציבורית, גוברת התחרות בשוק התרופות הגנריות בארה"ב

חברה מקליפורניה הודיעה כי תמכור את התרופה הגנרית "דרפרים" בדולר לגלולה, לאחר הסערה הציבורית שהתעוררה כאשר חברת "טורינג" הקפיצה את מחירה ל-750 דולר לגלולה

תרופות גנריות, תעשיית התרופות (צילום: אילוסטרציה)

לאחר שחברת התרופות האמריקנית "טורינג" חוללה בחודש שעבר סערה ציבורית כשהקפיצה את מחירה של תרופה גנרית לאיידס ב-5,000%, הודיעה חברת תרופות מסן דייגו כי היא מתחילה לשווק תרופה מתחרה לאותה התוויה במחיר של 1 דולר לגלולה.

המדובר בתרופה הגנרית דרפרים (Pyrimethamine) המיועדת לקבוצה מוגדרת של חולי איידס וסרטן. "טורינג", הנמצאת בימים אלה במרכזה של חקירה מצד התובע הכללי במדינת ניו יורק, העלתה את מחיר התרופה מ-13.50 דולר לגלולה ל-750 דולר. הצעד גרר זעם ציבורי כלפי החברה.

כעת, חברת "אימפרימיס" מקליפורניה מסרה, כי היא מתכוונת למכור את התרופה בדולר לגלולה, והודיעה כי היא מתכננת תחרות דומה מול חברות נוספות המוכרות כיום תרופות גנריות במחירים מוגזמים לשווקי נישה.

התרופה המדוברת היא מישלב בין שתי תרופות פרימתמין (Pyrimethamine), עם התרופה הגנרית Leucovorin (צורה של חומצה פולית), המסייעת לחולי סרטן להתמודד עם טיפולי הכימותרפיה שהם עוברים. התרופה גם מיועדת לחולי איידס.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  דרפרים,  תרופות גנריות,  חברת "טורינג",  חברת "אימפרימס",  איידס
תגובות