חדשות

מנובמבר: מאסר או קנס לרופאים שיטפלו פרטית בחולים מהמערכת הציבורית

תקנות "חוק הצינון" שיזמו משרדי האוצר והבריאות לפני כשנתיים אושרו אתמול על ידי ועדת הבריאות, וייכנסו לתוקף החל מה-1 בנובמבר; חלון הזמן בו ייאסר טיפול פרטי על מטופל שהגיע דרך המערכת הציבורית - חצי שנה; במקביל אושרה הקצבת 880 מיליון שקלים לרפורמה לקיצור תורים

ניתוח (צילום: אילוסטרציה)

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה אתמול (ג') את תקנות "חוק הצינון" במערכת הבריאות הציבורית, האוסרות על רופאים לטפל באופן פרטי בחולים שבהם פגשו במסגרת עבודתם במערכת הציבורית, אלא רק לאחר שחלפה חצי שנה. התקנות ייכנסו לתוקף בנובמבר, והן קובעות כי רופא שיעבור עליהן צפוי לעונש מרבי של חצי שנת מאסר או לקנס בסך 14 אלף שקל.

האישור ניתן באיחור של שנה וחצי מאז שעלה לדיון. את השלמת המהלך עיכב עד כה שר הבריאות יעקב ליצמן. לפני כשבועיים חתם השר על התקנות בנושא, לאחר שהאוצר הסכים להעביר במקביל כ-880 מיליון שקל לקיצור התורים בבתי החולים הציבוריים. האוצר התנה את העברת הכסף בהסכמה של השר ליצמן להעניק את אישוריו הנדרשים לתקנות חוק הצינון.

התקנות לא יחולו על טיפול הפריה חוץ-גופית, סקירת מערכות בהיריון, ייעוץ או טיפול בתחום התפתחות הילד ו"טיפול פולשני נדיר"

עוד נמסר בדיון, כי לבקשת קופות החולים, נדחה מועד כניסת התקנות לתוקף: במקום ב-3 באוגוסט 2017 ל-1 בנובמבר 2017, זאת לצורך השלמת היערכויות.
התקנות לא יחולו על ייעוץ או טיפול שהתור אליו הוזמן לפני 1 בנובמבר, גם אם הטיפול עצמו יתבצע אחרי 1 בנובמבר, אלא רק על תורים שיוזמנו מה-1 בנובמבר ואילך.

התקנות לא יחולו על טיפול הפריה חוץ-גופית, סקירת מערכות בהיריון, ייעוץ או טיפול בתחום התפתחות הילד ו"טיפול פולשני נדיר".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, פירט כי במסגרת הרפורמה לקיצור תורים יוקצו לקופות החולים 700 מיליון שקל ו-180 מיליון השקלים הנוספים יוקצו לבתי החולים. הכסף יחולק למוסדות על-פי מבחני תמיכה לעניין קיצור תורים במערכת.

לפי מנכ"ל המשרד, הקופות ישלמו מתקציב חדש זה לרופאים סכומים דומים לאלו שהרופאים קיבלו עד היום עבור טיפולים פרטיים. בנוסף, יתבצע תגמול בשיעור 15% עבור הגדלת השירותים וצמצום התורים בפריפריה.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) אמר בדיון: "אנחנו מחזקים את הרפואה הציבורית על חשבון הפרטית. לא מעניין אותי שהכנסות הרופאים הפרטיים ייפגעו. מה שמעניין אותנו זה הציבור, שיקבל רמה רפואית אופטימלית. עניים כעשירים". ח"כ אלאלוף הודיע שהוועדה תבצע מעקב אחר יישום התקנות והשפעתן אחת לשלושה חודשים.

הממונה על קשרי ממשל ב"מכבי שירותי בריאות", עידו הדרי, התריע כי לצורך קיצור התורים יצטרכו בתי החולים להוסיף משמרות בשעות אחר הצהריים. "משמרות אלה יקרות יותר ויביאו להוצאה נוספת", הזהיר.

ד"ר אייל יחזקאלי, שייצג בדיון את ההסתדרות הרפואית, אמר: "כואב לי שנקודת המוצא כאן היא שהרופאים רק מחפשים עוד ועוד כסף. אני מוכן לסגור את כל העבודות הפרטיות שלי ולעבוד רק בבית החולים, תמורת הרבה פחות כסף, אבל לא אעשה זאת תמורת 50 שקלים לשעה. הדיונים בנושא נעשים בלי שיתוף אתנו ומעל לראשינו".

נושאים קשורים:  חדשות,  מערכת הבריאות,  רפואה פרטית,  רפואה ציבורית,  "חוק הצינון",  קופות החולים,  ועדת הבריאות של הכנסת
תגובות
אנונימי/ת
26.07.2017, 20:26

הר"י נכשלת השכם והערב ביצוג הרופאים ובשמירת האינטרסים של המטופלים והמבוטחים . נחכה לרופא הראשון שיכנס לכלא.

אנונימי/ת
26.07.2017, 20:37

איך זה שתמיד הרופאים אשמים בהכל?

אנונימי/ת
26.07.2017, 20:37

בושה! בושה!

26.07.2017, 20:43

פשוט בושה. לרופאים יש איגוד שלא שמים עליו פס.
הוא פשוט לא קיים.

אנונימי/ת
26.07.2017, 20:53

הר"י איגוד ביזיוני ומושחת !!

ראשיו משומנים היטב
אידלמן הביתה

26.07.2017, 20:53

הפרדת הרפואה הפרטית מהציבורית היא נכונה. רפואה בניגוד עניינים מזיקה למטופלים וליושרת המקצוע.

אנונימי/ת
26.07.2017, 22:37

אכן כך. אין לבלבל בין התקנות הראויות האלה, להסכמים של הקופות בנוגע למעבר רופאים.

אנונימי/ת
27.07.2017, 19:34

הזכות לבחור את הרופא שלי היא זכותי בסיסית! יש כאלה שבוחרים להוציא את הכסף שלהם על הטלפון הכי חדש, אחרים על חופש בחו"ל ואני רוצה לבחור את הרופא שלי במידה וחלילה אזדקק לכך!

אנונימי/ת
27.07.2017, 22:15

תרגע, אתה עדיין יכול לבחור את הרופא שלך. תפנה אליו באופן פרטי מראש ותבחר אותו אם אתה כל כך רוצה.

מסכימה 100%.

מקצוע הרפואה שהיה תמיד בראש המקצועות החופשיים הפך ״לאסיר״
בתקנונים ההזויים של משרד הבריאות והאוצר
פופוליזם סוציאליסטי במיטבו

הרופאים הפכו לאויבי העם והאוצר.
הלואי שבאותה נחישות היו מתמודדים עם עובדי הנמלים ועובדי חברת חשמל ולהבדיל עם ארגוני הפשע ושאר החברה הטובים.
גיבורים על חלשים

אני מסכים ב100% עם ד״ר בלוססקי ,אנחנו השקענו כל כך הרבה כדי להתקדם במקצוע שלנו ,וכעת אנחנו מוצגים ע״י משרד הבריאות כי פושעים, ודבר נוסף לוקחים זכות לבחור למטופל

אנונימי/ת
26.07.2017, 21:07

התקנות החדשות הללו לא יעמדו במבחן משפטי, כי הן נוגדות את חוק זכויות החולה

הזכות לטיפול רפואי[עריכת קוד מקור | עריכה]
כל אדם שנזקק לכך זכאי לקבל טיפול רפואי נאות, בשגרה על פי הנהוג, ובמצב חירום ללא תנאי, ללא אפליה כלשהי.
מטופל זכאי למידע בדבר זהותו ותפקידו של כל אדם שמטפל בו וכן לקבל דעה נוספת לעניין הטיפול בו ולעבור למטפל או מוסד רפואי אחר תוך שיתוף פעולה של המטפל או המוסד הקודם.
מטופל מאושפז זכאי לקבל מבקרים על פי הנהוג.
כל עובדי המוסד הרפואי ישמרו על כבודו ועל פרטיותו של המטופל בכל שלבי הטיפול הרפואי.
הסכמה מדעת לטיפול רפואי[עריכת קוד מקור | עריכה]
כדי לתת טיפול רפואי כלשהו על המטפל למסור למטופל את המידע הרפואי הדרוש לו להחליט האם לקבל את הטיפול המוצע. הטיפול יינתן רק לאחר קבלת הסכמה מדעת. הגדרת המידע הרפואי הדרוש לחולה זכה להתייחסות ענפה בפסיקת בתי המשפט. למשל, בית המשפט העליון קבע, בתיק ערעור אזרחי 2124/12 שירותי בריאות כללית נ' פלונית (2014), בעניינה של אישה שביקשה לבצע בדיקות גנטיות לגילוי מומים בעובר, כי חובת הגילוי במסגרת מסירת המידע לשם קבלת ההסכמה מדעת, עשויה להיות רחבה, וכוללת גם בדיקות חדשניות המוכרות בפרקטיקה הרפואית ושניתן לבצען רק באופן פרטי. באותו המקרה, לא נמסר למטופלת מידע על האפשרות לבצע בדיקה לגילוי תסמונת ה-X השביר, ותסמונת זו התגלתה לבסוף בעובר.[1]
ניתוח (למעט כירורגיה זעירה), צינתור, דיאליזה, רדיותרפיה, טיפולי הפריה חוץ-גופית, וכימותרפיה דורשים הסכמה מדעת כתובה. במקרים אחרים ניתן לקבל גם הסכמה בעל פה או דרך התנהגות.

אנונימי/ת
26.07.2017, 22:36

אין שום קשר בין הציטוטים שלך מחוק זכויות החולה לתקנות. זכויות החולה אינן נפגעות. לא שוללים מהחולה אפשרות לפנות לרפואה הפרטית.
יש מדינות דמוקרטיות בהן עבודה במקביל במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי אסורה. כאן מאפשרים אותה, אך עם הגבלה מאוד מידתית.

אנונימי/ת
27.07.2017, 10:02

יקירי,
מטופל זכאי למידע בדבר זהותו ותפקידו של כל אדם שמטפל בו וכן לקבל דעה נוספת לעניין הטיפול בו ולעבור למטפל או מוסד רפואי אחר תוך שיתוף פעולה של המטפל או המוסד הקודם.

אם לרופא אין יכולת לקבל אותו מחוץ לתורים הארוכים, אתה מונע מהמטופל חופש בחירה.....לפי חוק זכויות החולה........או שאתה גורם לחולה נזק רפואי כי הוא רוצה להמתין 6 חודשים לרופא הרצוי.........ואז תביעה כנגד המדינה........או שעלות הקנס המינהלי מגולמת מראש בעלות הטיפול על המטופל וחברת הביטוח שלו........
כמה חכם????

אנונימי/ת
27.07.2017, 12:45

יקירי
אם מטופל רוצה חוות דעת נוספת , הרי זה ממילא יעשה על ידי מטפל אחר.
אם מטופל כל כך מתעקש על רופא מסוים - הוא יכול מלכתחילה לגשת אליו בערוץ הפרטי.
לתרחישי ה"אימה" שלך לגבי נזק רפואי לחולה בגלל חוק הצינון ותביעה נגד המדינה אין שום בסיס.
מילא אם היית אומר שזה יכול להביא להצלבות (רופאים יפנו לחבריהם ולהפך) זו הייתה טענה עם היגיון.

אנונימי/ת
27.07.2017, 17:51

היות ורפואה אינה רק חוות דעת...
נגיד , מטופל נבדק על ידי כירורג כללי , ומעוניין לתקן את הבקע שלו אצלו תוך שבועיים ומוכן לשלם או להפעיל את הביטוח הפרטי ..
המטופל לא מעוניין להמתין חודש לתור.
המטופל לא מעוניין במנתח אחר..

תרחיש נוסף :
מטופל הסובל מקרוהן .. מטופל ובמעקב במסגרת פרטית , כעת בהחמרה , פוגש במיון את הגסטרואינטרולוג שמטפל בו ...
מה עכשיו , הם חצי שנה ברוגז ?? תקופת צינון ?

בפלסטיקה :
מטופלת שעברה כריתת שומה בקופת חולים .. מעוניינת במתיחת בטן אצל אותו פלסטיקאי 3 חודשים מאוחר יותר ?
גם כך טיפול אסתאי זה לא משהוא שמתבצע בבית חולים !!!???

מה שכן,
חלק מהמומחים / בכירים 'ינתקו מגע' .. ויתנו למתמחים יותר מרפאות ובדיקת מטופלים על מנת לא לנטרל את האופציה שמטופל ירצה אותם כמטפלים באופן פרטי בעתיד הקרוב

אנונימי/ת
27.07.2017, 22:20

אותו כנ"ל תופס גם לא רק לחוות דעת. אותו חולה יכול לפנות מלכתחילה לרופא המסוים שהוא כל כך רוצה באופן פרטי.
ולגבי הגסטרואנטרולוג- אין שום בעיה עם המקרה הזה, אין טעם להיתמם.

אנונימי/ת
03.08.2017, 00:59

אגב, בארה"ב, בבתי החולים האוניברסיטאים הגדולים, מנהלים בכירים במחלקות בתי החולים, העוסקים גם במחקר ומביאים לעתים תקציבי מחקר ענקיים, רואים גם חולים פרטיים, כאשר הכנסותיהם מתחלקות עם המוסד, המספק להם את המשרד ושירותי המשרד.באחת הפעמים טופלתי ע"י רופא עיניים בכיר שיש לו ימי מרפאה פרטית בבנין מרפאות של בית החולים. הרופאים עובדים לפי חוזים מפורטים. חבר שלי, ישראלי בגולה, עובד וחוקר בבית חולים יהודי גדול. בהגיעו לגיל שבעים חוזהו הוארך עג דמונים. בינתיים הוא עבר את רף השמונים וממשיך לעבוד כמנהל מחלקה וכחוקר בתחום האלרגיה והאימונולוגיה

אנונימי/ת
26.07.2017, 22:09

ארגון הרי נכשל פעם אחר פעם בהגנה על ציבור הרופאים.אידלמן הביתה.

אנונימי/ת
26.07.2017, 22:19

הרס של המערכת. רופא בקופת חולים המכיר את המטופל מעתה לא יוכל לנתח דרך השב״ן. יופי אידלמן. מצליח לפגוע גם ברופאים וגם בחולים. חלם זה כאן.

אנונימי/ת
26.07.2017, 22:26

משרד הבריאות ברשות ה"שר" ליצמן , האוצר וועדת הבריאות מנותקים מהשטח בעיקר בפריפריה.
דוגמאות יום יומיות מרפואת נשים :
מה תעשה אישה בהריון שבמעקב רופא בקופה ובהמשך ההריון אין אליו תור זמין ? תעבור רופא?
ומה יהיה עם תור לאחר הלידה?
אישה שהרופא מצא לה ציסטה ומזמין אותה לבקורת אחרי חודשיים ואין לה תור זמין ? תעבור רופא?
התור לרופאים הטובים והמבוקשים בקהילה ביחוד בפריפריה הינו מספר חודשים!!
מה שהאדונים הללו רוצים שנשים ממעמד הבינים יחליפו רופא כל ביקור. ובמדינת תל אביב הכל יהיה פרטי !

אנונימי/ת
26.07.2017, 22:33

בקיצור, מראש ללכת אך ורק בפרטי. ככה הם אכן יצליחו לקצר תורים בציבורי, כי כל אדם חכם יפנה ישירות לפרטי כדי לא להגביל את עצמו...

27.07.2017, 05:34

ארץ אוכלת יושביה ו רופאיה......למי שעדיין משים עצמו לא שם לב באיזה מדרון חלקלק נמצא עתיד מקצוע הרפואה שלא יתפלא איך ייראה המקצוע בעוד עשר עשרים שנה...יש תחושה של ציד מכשפות ורדיפה ...הארגון הפרופסיונאלי שלנו לא בדיוק מצליח להגן עלינו ולא נותן תחושה שאנחנו בראש מעיניו, התגובה רפה ובקול ענות חלושההההה....מתסכל ובעיקר עצוב לראות איך קומץ פקידים זחוחים ומנותקים מעם מתעמר בנו פעם אחר פעם.

אנונימי/ת
27.07.2017, 06:08

הנה שאלה לחכמי האוצר ואבירי משרד הבריאות:
הציבור משלם עבור ביטוח בריאות משלים בעיקר לצורך הבטחת היכולת לבחור רופא בעת צרה. הציבור חכם, הוא בוחר את הרופא לא על פי תחושת בטן, לא על פי פרסום כזה או אחר ואפילו לא על פי שמועה טובה. הוא בוחר לאחר היכרות אישית עם הרופא במרפאתו. הניתוח בעת הצורך מבוצע באופן זה מתוך אמון הדדי עמוק. ההיכרות מתקיימת במסגרת המערכת הציבורית והניתוח מבוצע במסגרת השב"נ.
על פי גזירת התקנה החדשה בחירת מנתח באופן זה לא תתאפשר עוד. התוצאה המידית הצפויה לדעתי היא עזיבה מידית של מבוטחי השב"נ שבעבורם כל שאר ההשתתפויות של השב"נ הנן חסרות ערך מוסף שכן הן נמצאות זמינות יותר ואולי אף זולות יותר בביטוחים הפרטיים למיניהם(בריאות ,סיעוד וכו).
וכאן השאלה: מהיכן תביאו שבעה מיליארד שקלים לכסות את החור של ביטול ביטוחי השב"נ?
התשובה מובנת מאליה. השב"נ יקרוס. מס הבריאות יועלה והכסף יפוזר בתוך המערכת באופן שלא יאפשר בחירת מנתח. חולי עמך ישובו אל שנות השבעים של המאה הקודמת ודי לחכימא ברמיזא.
האם יש פתרון לבעיה? אכן יש ואתם בוודאי יודעים והעליתם לדיון פתרון זה בדיונים הרבים שניהלתם בוועדת גרמן ואחרי. הפתרון הוא ביטול השב"נ והכנסת כלל השירותים הרפואיים (ולא האחרים) שבו אל תוך סל הבריאות. המימון יבוא מהעלאת מס הבריאות. הדבר לא יביא לתוספת תשלום מן הציבור אלא על חשבון המשולם כבר היום לשב"נ. והציבור , כולל אלו שהיום אינם מבוטחים בשב"נ בגלל חוסר יכולת כלכלית יוכל להמשיך ולבחור את רופאיו.
הערה לאביר הנדכאים, ח"כ אלי אלאלוף: זו הדרך לתמוך בציבור הנזקק ולא על ידי אמירות נלוזות כנגד ציבור הרופאים.
ושאלה אחרונה: מדוע לא הוצע פתרון זה או דומה לו? גם כאן התשובה מובנת. כולם מבינים שהיה צורך בשינוי. היה צורך לעצור את זרימת הכספים הציבוריים אל חברות הביטוח וגורמים פרטיים אחרים. הדרך שנבחרה הנה הדרך הקלה ולא הדרך הטובה. בחרתם בחוליה החלשה והתעלמתם מהכרישים האמתיים (הביטוחים המשלימים). התוצאה גרועה עד כדי כך שנוצר הצורך להשיט את חרב המאסר (לא יאמין) מעל ציבור הרופאים .
ועוד הערה קטנה: עוד לא מאוחר. אפשר לתקן.

אנונימי/ת
27.07.2017, 06:45

הנה דוגמא שסיפרה לי חברה (שאינה רופאה) מדוע התקנה נכונה. החברה נמצאת במעקב גניקולוגי בקופת החולים. יש מחלוקת לגיטימית האם נדרש ניתוח או לא. דעת הגניקולוגית האחרונה: "נדרש ניתוח, ואני מנתחת באסותא"...

אנונימי/ת
27.07.2017, 08:01

בתחום ברה''נ תורי ההמתנה לטיפול מרפאתי - בלתי סבירים. המטופל שלאחר האשפוז יאלץ לפנות לרופא פרטי שלא מכיר אותו ויעשה את כל הטעויות מחדש. חוק החדש הוא לא לטובת המטופל.

אנונימי/ת
27.07.2017, 14:11

כמו שהרוב המוחלט של הרופאים אינם רודפי בצע ( אפשר לומר זאת גם על עו"ד?.... אולי באמת אפשר לומר זאת על חברי כנסת הנחקרים חדשות לבקרים על שחיטות?? או אולי על ראש ממשלה? אולי בן דוד שלו....?). אבל כמובן קל להתנפל על אלו שהשקיעו את חייהם הבוגרים בלימוד בנתמקצעות על מנת להציל ולהבריא יותר ויותר בני אדם בעבודה מאתגרת קשה פיזית ונפשית תוך ויתור במשך שנים ולעיתים חיים שלמים למען הזולת.
מישהו חולק על הצורך להשתכר של עו"ד? מתכוונים להגביל את שכר טירחתם?
כמו שרופאים אינם רודפי בצע, הם גם אינם טיפשים ( כמו גם הציבור).
התקנות יפגעו בקשי היום, ברפואה בפריפריה ובמערכת הבריאות הציבורית.
הדבר האחרון שישתנה מהתקנה:
1. קיצור תורים
2. פגיעה ברופאים.
כמו כל גזרה שגזרו על עם, גם את הגזירה הזאת הרופאים יצליחו לעקוף, וכמובן באופן חוקי וכשר למהדרין....
בהצלחה לאוצר ולמשרד הבריאות.
וגם להר"י שהצליח לדאוג לרופאי המשפחה ולעצמם ולא לשאר הרופאים.

אנונימי/ת
27.07.2017, 16:46

אם הרופאים לא יצאו כאן למלחמת עולם לא ישאר זכר למקצוע הזה. הר'' י גוף הזוי והעומד בראשו נכשל בכל מבחן ציבור שעמד בדרכו. רופאים צאו למאבק לפני ש יהיה מאוחר. תשביתו את כל הרפואה הציבורית ליום אחד וכל הפקידים האלו יתקפלו

27.07.2017, 17:19

שלום, האם הכוונה לרופא שטיפול בו אישית במרפאה ציבורית או שהמטופל נמצא בכלל בטיפול המרפאה הציבורית איפה שהרופא עובד ?

אנונימי/ת
27.07.2017, 17:30

בשם השיוויון הבולשבקי יורידו את כולם למטה . לא למדו דבר .

אנונימי/ת
27.07.2017, 19:54

כל רופא שקצת מעריך את עצמו יעזוב את הקופה ויעבוד רק בפרטי. אני כבר התפטרתי מקופה אחת ובדרך להתפטר מהשאר. כל כך חבל שמרסקים את הרפואה הציבורית. חוק הזוי. במקום לאפשר רצף טיפולי ולאפשר לחולים טיפול ברמה הגבוה ביותר, שולחים אותם לחפש רופא לא מוכר לטיפול הרגיש ביותר. וכן אני מסכים עם רוב התגובות פה - הר"י הפכה ללא רלוונטית.

אנונימי/ת
27.07.2017, 22:46

הסוציאליסטים עצלנים ונהנים מעמלם הקשה של האנשים החרוצים. חדלי אישים, בטלנים ועלוקות מאוסות.

אנונימי/ת
28.07.2017, 09:46

יש להרוס את הר״י ולבנות מחדש. מאיימים להכניס רופא לכלא על טיפול בחולה!!! ואידלמן לא פוצה פה. על איזה עובד איימו אי פעם בצורה כזאת?

אנונימי/ת
02.08.2017, 23:09

למה רק מאסר? למה לא גם עבודות פרך? ממש רעיון מבריק- עכשיו יהיו לא רק אסירים עבריינים או אסירי צוארון לבן או אסירים ביטחוניים- מעכשיו יהיה גם אגף הרופאים.
אל תתפלאו אם בעתיד כל עבריין יגיע למשפט עם חלוק לבן ויבקש לעבור ל"אגף הרופאים"

אנונימי/ת
02.08.2017, 23:12

המממ...רק לי נראה שזה יגדיל את נפח הרפואה הפרטית? במשרד הבריאות יושבים פשוט גאונים!!

אנונימי/ת
03.08.2017, 00:05

הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה
הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה
הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה
הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה
הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה
הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה
הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה
הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה
הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה
הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה
הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה
הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה הר"י בושה

אנונימי/ת
03.08.2017, 08:31

עד היום הייתה לי הרגשה שרופאים בתחומים מסויימים מטפלים בשיטת "כן";"לא" - כן יגיע אלי לטיפול פרטי, או, לא יגיע אלי לטיפול פרטי. היה לי חשש שזה משפיע על רמת "ההשקעה". כעת, לפחות, החשש הזה יוסר.