חדשות

הרופאים המתחזים שילמו 15 אלף אירו לתעודה מזויפת מאוניברסיטה בארמניה

המשטרה טוענת כי החשודים זייפו את מקום הלימודים, היקף הלימודים ומשכם, שמות הקורסים שנלמדו והציונים שקיבלו | הפרשה נחשפה על ידי ד"ר פכרי חסן, רופא שיניים, שטען כי מדובר בזיוף של יותר מ-217 תעודות

הדיפלומות המזויפות שנתפסו על ידי המשטרה. צילום: דוברות המשטרה

שופטת בית משפט השלום בנצרת לילי יונג גפר האריכה בארבעה ימים את מעצרו של הראשון מבין 40 החשודים שהובאו אתמול (ב') בפניה, בזה אחרי זה, בפרשת ההתחזות של רופאים, סטז'רים ורוקחים מהמגזר הערבי על סמך שימוש בתעודות מפוקפקות הנחשדות כמזויפות מאוניברסיטאות בארמניה.

כבר בהחלטתה הראשונה קבעה השופטת: "יש תשתית ראייתית וחשד סביר נגד החשוד. המעשים המיוחסים חמורים מאין כמותם. אין מדובר במעשי זיוף או מרמה שנועדו אך ורק לקבלת כספים או טובות הנאה, אלא מדובר בניסיון לקבל רשות לטפל כרופא בבני אדם, כאשר החשוד יודע שאין הוא כשיר לביצוע טיפולים ואבחנות, כי לא עבר את ההכשרה המתאימה וכי הוליך שולל את הגורמים במשרד הבריאות לסבור כי ניתן לבטוח וכי המטופלים יזכו לטיפול רפואי נאות. מדובר במעשים שבהצלחתם יש לא רק כדי להעניק לחשוד טובת הנאה שהיקפה עצום, אלא גם לסכן את שלומם של בני אדם".

התובע מטעם המשטרה אמר בבית המשפט כי המסמכים שהציג החשוד הראשון למשרד הבריאות מצביעים על "זיוף מקום הלימודים, היקף הלימודים ומשכם, שמות הקורסים שנלמדו והציונים שקיבל". הוא הודיע כי צפויים להיחקר עוד עשרות מעורבים, חלקם כחשודים וחלקם כעדים. אחדים מהחשודים עבדו בבתי החולים קפלן, אסף הרופא וברזילי ואחד בשירות בתי הסוהר.

Ynet דיווח בהקשר זה כי חושף הפרשה הוא ד"ר פכרי חסן, רופא שיניים, ששלח מכתב אנונימי למשרד הבריאות והביע חשש שרופאים ומתמחים המציגים תעודות מאוניברסיטאות מסוימות בארמניה לא באמת למדו שם רפואה.

לכתב האתר סיפר ד"ר חסן כי עמותת רופאי השיניים הערבים בישראל, שהוא עומד בראשה, שומרת על קשר עם הסטודנטים הערבים הלומדים בחו"ל. "בעת ביקור במולדובה יחד עם יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל נפגשנו עם ראשי אוניברסיטה, הסטודנטים ואחרים, שם קיבלנו רושם שדברים לא הולכים בסדר'".

לדבריו, כפי שנמסר בדיווח, גילה כי סטודנטים שסיימו שנה שנייה או שלישית באוניברסיטאות בג'נין, בירדן או במדינה אירופאית אחרת קופצים שנה ומסיימים לפני הקולגות שלמדו איתם בכיתה. בהמשך התברר לו כי כנופיה שבראשה אדם ממוצא סורי שעבד ממולדובה ובארמניה, ואדם נוסף מעזה, עמדו בקשר עם כנופיה מישראל וגבו מהסטודנטים שהיו מעוניינים בקיצור דרך 15 אלף אירו בתמורה לתעודה מארמניה.

ד"ר חסן מסר לדבריו את כל המידע שאסף בנושא זה לד"ר אמיר שאנון, מנהל אגף רישוי מקצועות רפואיים לשעבר, שהגיש את התלונה במשטרה בשם משרד הבריאות. הוא טען כי מדובר בזיוף של יותר מ-217 תעודות וכי ככל הנראה יש אנשים נוספים שבידיהם תעודות כאלו.

בדיווח נמסר כי עורך דינו של אחד החשודים טען שניתן היה להסתפק בבירור במשרד הבריאות ואין מקום לעצרו. לדבריו, הלקוח שלו מכחיש את המיוחס לו, הוא למד כדין והגיש מסמכים כדין. "אם משרד הבריאות חושב שאנשים שלא למדו כראוי יכולים לעבור את מבחני ההסמכה שלהם, אז מי שהכין את המבחנים חייב לבחון את עצמו", אמר ותמה מדוע במשטרה ובמשרד הבריאות לא הפסיקו את עבודתם אם הטענה היא שהם מסכנים את החולים.

נושאים קשורים:  מבצע "רשיון להרוג",  רופאים מתחזים,  החזות לרופא,  רשיון רפואה,  לימודי רפואה בארמניה,  חדשות
תגובות
03.12.2018, 19:06

השאלה הקשה, איך הם עברו בחינות רישוי? איפה משרד הבריאות?

אנונימי/ת
04.12.2018, 01:00

USMLE הם לא היו עוברים

04.12.2018, 12:50

בחינות הרישוי חוזרות על עצמן .. .. אתה צריך רק לעבור קורס עיוני שמכשיר אותך רק "להשיב על השאלות" .. ..

04.12.2018, 12:50

בחינות הרישוי חוזרות על עצמן .. .. אתה צריך רק לעבור קורס עיוני שמכשיר אותך רק "להשיב על השאלות" .. ..

אנונימי/ת
03.12.2018, 19:34

לא סוד כי מבחן הרישוי ללומדים בחו״ל הוא בדיחה. הגיע זמן לעשות סדר בתחום שנהיה פרוץ בשנים האחרונות.

אנונימי/ת
04.12.2018, 11:35

היי ,
בתור אחד שעבר אותו ומלמד היום באקדמיה אתה מדבר שטויות .
הקסונופביה כעת משתוללת וכל רופא פרובנציאל שחושב שבישראל המציאו את הרפואה מתעורר, אני מציע לכל המתלהמים לבדוק מי הקים את הרפואה בארץ? רופאים שלמדו בארץ? איפה נכתבים כל ספרי הרפואה? מי מבצע את רוב המחקרים היום? בואו נרגע בישראל ישנה רפואה טובה ובתי ספר לרפואה טובים אך אל תפסלו אוטומטית כל בוגר חו"ל , בכל זאת הם מלמדים רפואה מאות שנים וחלקם עשו לא מעט בקידום הרפואה לאורך המאות , עבריינים יש בכל מקום ואני תקווה שיתפסו את כולם .

אנונימי/ת
04.12.2018, 21:48

קסנו-פוביה?
מה הקשר?
זה מושג שאול מארצות אחרות בהן ה'גזענות' מופנה נגד בעלי עור 'צהוב'...
פה עסקינן ב'צעירים' ממוצא ברור.

אנונימי/ת
03.12.2018, 19:50

יש לעקוב אחר הרמה של בוגרי מזרח אירופה ערבים וברה"מ לשעבר גם אחרי שעוברים את הבחינה.
לא ייתכן שרופא שנים עם רמה נמוכה מאוד

אנונימי/ת
03.12.2018, 20:01

מי שהכין את המבחנים חייב לבחון את עצמו
זה המשפט שסמכם את הכל

אנונימי/ת
03.12.2018, 21:27

את מי זה בכלל מעניין

אנונימי/ת
03.12.2018, 21:39

ישנם מאות אם לא רופאים ערבים,ישראלים ויוצאי בריה"מ לשעבר ממזרח אירופה בין השאר ארמניה שמצויינים, בכירים וחרוצים ואני בטוח שבכל בית חולים יש נציגים מצויינים אלו. מספר תפוחים רקובים לא משקפים הרוב. אבל כן לומר שבשנים אחרונות רמת הסטאזרים ממזרח אירופה כ70% מהם אכן גרועה. הפתרון לדעתי חייב לבוא מבחן רישוי ישראלי אחיד לבוגרי ארץ וחו"ל ללא אפליה. לא רק זאת למשל תוכנית ה match האמריקאית מצויינת שלא רק תשקף ציון מבחן אלא גם התנדבות, מכתבי המלצה המאמרים. כאשר ירצה מתמחה להתקבל להתמחות כלשהי ישלף מספר אנונימי למנהל המחלקה והוא יזמן באופן אובייקטיבי לראיון.

רופא בכיר בפנימית

אנונימי/ת
04.12.2018, 00:33

אשמח שתסביר מה ההבדלים בבחינות, כדי להבין עד כמה ההצעה שלך יכולה להשפיע על עתידם של אנשים טובים שבחרו לרדוף אחרי החלום שלהם לחו"ל למרות שבארץ נתקלו רק בדלתות סגורות.

אנונימי/ת
03.12.2018, 22:20

מי אחראי ליצמן? ביבי? מה זה משנה....

אנונימי/ת
03.12.2018, 22:40

במעיני הישועה חבורה שלמה של רופאים ממולדובה שהידע שלהם ברפואה אפסי . חלקם קבל מהנהלת בית החולים אישור לשחרר מחדרי מיון למרות שכשהכשירות שלהם אפסית. שומר נפשו ירחק

אנונימי/ת
03.12.2018, 22:56

מבחני הרשוי לבוגרי חו"ל הינם תעודת עניות למערכת הרפואית בכללותה, כולל משרד הבריאות הנותן הכשר לזיוף מסמכים, לההסתדרות הרפואית שנותנת יד לזילות המקצועית וקופות החולים המעסיקות את הרופאים ללא כל סייג. מן הראוי שתעשה רביזיה של מספר שנים לאחור לכל הרישיונות שנתנו עד כה לבוגרי חו"ל.

אנונימי/ת
04.12.2018, 07:42

זה לא סוד לאף אחד שמבחני רישוי לבוגרי חו"ל ניתן לעבור לאחר החנה של מס חודשים ללא ידע מספקת וללא 6 שנות לימוד. משרד הבריאות ומועצה מדעית צריכים לבחון את עצמם ולשנות את המבחן. מסכים מאוד - USMLE לא היו עוברים.

אנונימי/ת
04.12.2018, 08:59

מבחן ההסמכה הוא חותמת גומי עלובה , לי לקח 5 שבועות ללמוד אליו ולעבור אותו ( עם ציון טוב אפילו ) , הייתי תלמיד בינוני עם ציונים טובים אבל בקושי למדתי או הגעתי לאוניברסיטה.
אחרי שראיתי את כמות החומר שהסטודנטים בישראלים צריכים לשנן, את המסירות ואת ההשקעה , את הסבל שהם עוברים - אני כל כך מאושר שבחרתי ללמוד בחול.. קודם כל בחיים לא הייתי מצליח לשבת על הישבן כמוהם , לא הייתי מוכן להשקיע כל כך מהחיים וההנאה שלי , 6 השנים שהעברתי בחול היו הטובות בחיי , כל כך נהנתי שרציתי להמשיך לרפואת שיניים שם אחרי שסיימתי..
לכל דבר יש סוף וחזרתי לארץ כמובן , ותוך שנה השלמתי את כל הפערים בסטאג'..
הייתי עושה זאת שוב , ללמוד בארץ זה באמת ללמוד וסבל נפשי נוראי

אנונימי/ת
08.12.2018, 01:33

יש לך חוש הומור מוצלח, אבל כמי שלמד בארץ, עשה סטאז' והתמחות של חמש שנים, אני, בתור אחד ש"סבל" ו"השקיע", כמו שאתה כותב - אני מרחם על הפציינטים שלך! מי יודע כמה נזקים גרמת להם. ואתה עוד גאה בזה? בושה!

06.12.2018, 08:55

הזילות במקצוע הרפואה בארץ הוא כה גדול שאם ניתן לעבור את מבחני הרפואה של משרד הבריאות בקלות כזו שאין צורך ללמוד רפואה כלל אזי יש מקום לבדוק את הדבר ביסודיות הראויה . אם לינצמן היה מתעסק ברפואה לא בפוליטיקה שאיננה קשורה לרפואה ורוקחות אזי יתכן שהיו רופאים באצנו , וטובים !?
יתכן שצריך להעביר את העומדים בראש המערכת פוליגרף על מנת לבדוק את כשירותם להתעסק עם הידע הרפואי של הרופאים בארץ .
רופאים אלו המתחזים יש לשלול מהם כל עיסוק ברפואה לצמיטות .
חיי החולים שאינם שפני נסיון חשובים מאשר עוד מספר רופאים קלוקלים בשרות המדינה וקופות החולים . רופאים אמיתיים עם רשיון עבודה תקין יש לאפשר להם עיסוק ברפואה עד גיל 70 לפחות ולהקל עליהם במיסוי על מנת שעבודתם תיתן פרי והדרכה לצעירים . יש לבדוק בדקדקנות רשיונות של המגיעים ממדינות אחרות . ויש לבצע בחינות מעמיקות של הידע שאינן יכולות להילמד בקורס בלבד . , כך לא יהיו רופאי דמי המטפלים באנשים במדינת ישראל .