קורונה בישראל

נרתמים למאמץ: סטודנטים לרפואה יתגברו את מערך הבדיקות לקורונה

יותר מ-1,000 סטודנטים מכל בתי הספר לרפואה התנדבו לסייע באיסוף דגימות לקורונה מהאוכלוסיה ולביצוע בדיקות בבתי החולים ובקופות החולים

עדכון תוכנה של מכשור המעבדות ומחסור בחומרי מעבדה גרמו לירידה במספר הבדיקות היומיות. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

סטודנטים יתגברו את מערך הבדיקות לאימות נגיף הקורונה ב"שיבא" וכן בקופות החולים השונות ובמד"א כדי להאיץ את קצב ביצוע הבדיקות לנגיף הקורונה ולשם סיוע בעבודת המעבדות ברחבי הארץ.

היוזמה לכך באה מהאוניברסיטאות: תל אביב, הטכניון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת אריאל ומבתי החולים שיבא, אסף הרופא, הדסה, סורוקה, וולפסון ואיכילוב. ביוזמה לוקחות חלק עתה גם כמה מקופות החולים. המאמץ מתבצע בתיאום מלא עם משרד הבריאות.

את היוזמה התניעו רופאים מתנדבים מבתי החולים שיבא, הדסה ושמיר-אסף הרופא, בשיתוף יושבי הראש של התאחדות הסטודנטים לרפואה במוסדות האקדמיים. כך הוקם מאגר שבו יותר מ-1,000 סטודנטים מכל בתי הספר לרפואה בארץ התנדבו לסייע באיסוף דגימות לקורונה מהאוכלוסיה ועשרות מתנדבים מהמאגר החלו לתגבר את כוח האדם של מד"א לביצוע בדיקות הדיגום לנשאות לנגיף הקורונה.

ליוזמה גם שותף מכון ויצמן ועוד כ-600 דוקטורנטים ועובדי מעבדות מחקר מדעי שהתנדבו לעבות את מערך כוח האדם במעבדות הפועלות בבתי החולים ובקופות החולים.

פרופ' כרמית לוי מהמחלקה לגנטיקה מולקולרית של האדם וביוכימיה, בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, סיפרה כי חמישה סטודנטים ממחלקתה קיבלו הדרכה במעבדה המרכזית בתל השומר בהובלת פרופ' אוהד גל-מור, גם הוא מבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב, המשמש ראש המעבדה לחקר מחלות זיהומיות ב"שיבא".

שלושה סטודנטים נוספים התנדבו לקופת חולים מאוחדת והם צפויים להדריך בהמשך השבוע קבוצות נוספות של סטודנטים.

פרופ' לוי: "מעורר השראה לראות את הסטודנטים מכל המוסדות להשכלה גבוהה בארץ מתגייסים באומץ ובנחישות להקמת מעבדות חדשות וכדי לסייע למעבדות הקיימות במאמץ נגד הקורונה".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  סטודנטים לרפואה,  בתי ספר לרפואה,  קורונה,  בדיקת קורונה
תגובות