• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

ישראל מעבירה חיסונים להונדורס, גואטמלה, צ'כיה והונגריה

הסיוע באספקת חיסונים ממלאי שלא נעשה בו שימוש – ככל הנראה של חיסוני "מודרנה | מו"מ נוסף עם "פייזר" לאספקת חיסונים לקראת החורף הבא ולאפשרות של מנת חיסון שלישית לאוכלוסיה בישראל

חיסונים לקורונה. צילום דוד כהן/ פלאש 90

בישראל הוחלט להעביר כמות סמלית של חיסונים, שבחודש האחרון הצטברה ולא נעשה בה שימוש, כדי לסייע לצוותי הרפואה ברשות הפלסטינית וגם לארבע מדינות שביקשו סיוע. כל אחת תקבל 5,000 חיסונים. אתמול כבר נחת בנתב"ג מטוס תובלה של חיל האוויר של הונדורס כדי להעמיס עליו את החיסונים. במשלוח זה גם יועברו החיסונים לגואטמלה. גם צ'כיה והונגריה יקבלו את החיסונים ופנייה דומה הגיעה מקפריסין.

יש לציין שגואטמלה פתחה שגרירות בירושלים, הונדורס הודיעה שבכוונתה לעשות זאת, צ'כיה תפתח "משרד דיפלומטי".

לשכת ראש הממשלה מסרה לתקשורת: "לאור מבצע החיסונים המוצלח בישראל והיותה המדינה המובילה בעולם בהתחסנות האוכלוסיה, התקבלו פניות רבות ממדינות העולם לקבלת סיוע באספקת חיסונים. ישראל איננה מייצרת חיסונים בעצמה והודיעה לפונים כי הכמויות שהוזמנו על ידה מיועדות לחיסון אוכלוסייתה ואין צפי ליכולת משמעותית לסייע להן, לפחות עד שמבצע החיסונים בישראל יסתיים. אולם, הוחלט כי ניתן לסייע באמצעות חיסונים שלא נעשה בהם שימוש".

נראה שהמחווה הזאת תיעשה ממלאי חיסוני "מודרנה". שר הבריאות ומנכ"ל המשרד הודיעו בפגישת זום עם נציגי קופות החולים שבחודש הבא צפויים להגיע לישראל מאות אלפי חיסונים של "מודרנה" וגם כמיליון חיסונים נוספים מ"פייזר" עבור כחצי מיליון מתחסנים חדשים. מתנהל מו"מ נוסף עם החברה לאספקת חיסונים גם בחודשים הבאים, בין השאר לאפשרות שיהיה צורך בתחילת החורף הבא או לקראתו – ממש כמו בחיסונים העונתיים לשפעת – להזמין את האוכלוסיה לקבל עוד מנת חיסון אחת, שלישית במספר.

נושאים קשורים:  פייזר,  מודרנה,  חיסון לקורונה,  חדשות,  19-COVID,  סיוע הומניטרי
תגובות

מעניין שבימי בחירות, לא מהסס ראש ממשלה, שמסובך בפלילים, עד מעל לראשו , לבזבז חיסונים שנרכשו בסכומים מופרזים מכספי המיסים שלנו, על פוליטיקה חסרת ערך, בה בשעה שוועדת התרופות מונעת מחולים קשים תרופות מצילות חיים!