מחקרים

פיתוח נוגדנים בעקבות חיסון קורונה אצל נשאי HIV

במחקר זה נמצא כי לאחר מנת החיסון השנייה, HIV לא היה קשור משמעותית לעוצמת התגובה החיסונית של יצירת נוגדנים

20.03.2022, 17:22
חיסון לקורונה. החיסונים המעודכנים יגיעו לארץ בשבועות הקרובים. צילום: Abed Rahim Khatib /Flash 90

פיתוח נוגדנים בעקבות חיסון COVID-19 אצל אנשים עם HIVי(PLWH) טרם נחקר היטב. החוקרים מדדו נוגדנים כנגד חלבון אזור הקישור בקולטן (RBD) של SARS-CoV-2, פעילות שגוייה של ACE2 ופעילויות מנטרלות נגיף חודש לאחר המנה הראשונה והשנייה של חיסון COVID-19, ושוב שלושה חודשים לאחר המנה השנייה, אצל 100 מבוגרים שהיו PLWH ואצל 152 מקרים בקבוצת ביקורת. כל ה-PLWH טופלו עם תרופות מדכאות מערכת חיסון, עם ספירה חציונית 710 תאים/ מילימטר בשלישית של תאי T מסוג CD4+.

תוצאות המחקר הראו כי זיהום עם HIV היה קשור לריכוזים נמוכים יותר של נוגדן אנטי-RBD ולפעילות שגויה נמוכה יותר של ACE2 לאחר מנה אחת של החיסון. יחד עם זאת, לאחר המנה השנייה HIV לא היה קשור משמעותית לעוצמת התגובה החיסונית של יצירת נוגדנים. החוקרים ציינו כי גיל מבוגר, נטל משמעותי יותר של מחלות כרוניות ברקע, ומינון כפול של חיסון ChAdOx1 היו קשורים לתגובה מופחתת לאחר שתי מנות חיסון. בנוסף, החוקרים לא מצאו קורלציה משמעותית בין ספירות CD4+ T לתגובה לאחר שתי מנות אצל PLWH.

החוקרים סיכמו כי תוצאות המחקר הצביעו על כך ש-PLWH עם שליטה טובה על עומס נגיפי וספירות CD4+ היו עם תגובה חיסונית טובה של יצירת נוגדנים לאחר שתי מנות חיסון COVID-19.

מקור:

Zabrina L Brumme  et. al (2022) NPJ Vaccines DOI: 10.1038/s41541-022-00452-6

נושאים קשורים:  מחקרים,  חיסון לקורונה,  HIV,  נוגדנים,  תגובה חיסונית
תגובות